Oznamovanie protispoločenskej činnosti
Zákon č. 54/2019 Z.z. o ochrane oznamovateľov protispoločenskej činnosti a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len „zákon“) upravuje podmienky poskytovania ochrany osobám v pracovnoprávnom vzťahu v súvislosti s oznamovaním kriminality alebo inej protispoločenskej činnosti (ďalej len „protispoločenská činnosť”), práva a povinnosti osôb pri oznamovaní protispoločenskej činnosti.
Nitriansky samosprávny kraj z uvedeného dôvodu vypracoval Smernicu o vnútornom systéme vybavovaní oznámení protispoločenskej činnosti v podmienkach Nitrianskeho samosprávneho kraja a organizácií v jeho zriaďovateľskej pôsobnosti, ktorá je verejne prístupná k nahliadnutiu.
Úlohy zodpovednej osoby pre účely zákona a tejto smernice plní hlavný kontrolór NSK.
Oznámenie v zmysle uvedeného zákona je možné podať:
a) elektronickou poštou zaslanou na adresu Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovacími robotmi. Na jej zobrazenie potrebuješ mať nainštalovaný JavaScript., ktorá je dostupná nepretržite 24 hodín denne,
b) poštou zaslanou na adresu Úrad NSK, hlavný kontrolór NSK, Rázusova 2A, 949 01 Nitra, pričom na obálke je potrebné uviesť upozornenie „DO RÚK HLAVNÉHO KONTROLÓRA NSK – NEOTVÁRAŤ“,
c) poštou zaslanou na sekretariát predsedu NSK, pričom na obálke je potrebné uviesť upozornenie „DO RÚK PREDSEDU NSK – NEOTVÁRAŤ“. Spôsob podania oznámenia podľa písm. c) je možné využiť len v prípade, ak oznámenie smeruje proti hlavnému kontrolórovi NSK.
O nás
KAMILKA“, Zariadenie sociálnych služieb Maňa v Mani, v zriaďovateľskej pôsobnosti Nitrianskeho samosprávneho kraja, bolo založené v roku 1975. Je situované v centre obce Maňa, na brehu rieky Žitava, v okrese Nové Zámky.
Poslanie „KAMILKA“, ZSS Maňa:
Poskytovať sociálne služby v zmysle zákona č. 448/2008 Z. z. o sociálnych službách, v znení neskorších predpisov pre deti a dospelých, ktorí sa nachádzajú v nepriaznivej sociálnej situácii, ktorá vznikla z dôvodu ich ťažkého zdravotného postihnutia alebo z ich nepriaznivého zdravotného stavu. Tieto služby sa prijímateľom poskytujú v:
- domove sociálnych služieb,
- špecializovanom zariadení,
- zariadení podporovaného bývania,
- a pomocou služby včasnej intervencie.
Vízia
- vízia DSS a špecializovaného zariadenia
Zvyšovanie kvality poskytovaných služieb v zariadení, čím sa zvýši aj kvalita života prijímateľov sociálnych služieb. - vízia zariadenia podporovaného bývania
Zvýšenie miery rozhodovania, samostatnosti a zodpovednosti prijímateľov sociálnych služieb, podľa ich telesných a mentálnych schopností. - vízia služby včasnej intervencie
Vytváranie príležitostí pre rodiny s deťmi so zdravotným postihnutím, aby prejavili svoje zručnosti, alebo získali nové na zvládanie vzniknutých situácií.
Politika kvality:
- Cieľavedomé vytváranie pozitívnych vzťahov medzi všetkými zainteresovanými osobami (prijímatelia sociálnych služieb – príbuzní – zamestnanci), založených na vzájomnej úcte a akceptácii prijímateľa sociálnych služieb, jeho potrieb, možností a očakávaní.
- Neustále zlepšovanie podmienok pre ďalší rozvoj a napredovanie sociálnych služieb.
- Zdokonaľovanie a trvalé zlepšovanie všetkých procesov v zariadení.
- Zvyšovanie odbornej úrovne a kompetentnosti zamestnancov, podpora tímovej spolupráce.
Stratégia na roky 2020 - 2021
Stratégia DSS, špecializovaného zariadenia a zariadenia podporovaného bývania, stratégia služby včasnej intervencie
- Pokračovať v implementácii podmienok kvality.
- Implementácia systému manažérstva kvality v zariadení.
- Uplatňovanie procesného riadenia v zariadení.
- Získať certifikát Systému manažérstva kvality STN ISO 9001: 2016.
Ciele kvality na roky 2020 - 2021:
DSS, špecializovaného zariadenia
- Zlepšenie životných podmienok prijímateľov sociálnych služieb v interiéri i exteriéri zariadenia.
- Plánované rozvíjanie interného a externého vzdelávania zamestnancov a zvyšovanie
ich odbornej spôsobilosti – supervízie, semináre, GDPR, odborné školenia, riadenie
rizík, interné audity. - Vypracovanie a zavedenie nového systému hodnotenia zamestnancov.
- Vypracovanie nových postupov, pravidiel a dokumentov na uskutočňovanie
interných kontrol a auditov. - Vypracovanie postupov a pravidiel na riadenie rizík v zariadení.
- identifikácia a zvládanie riešenia krízových situácií.
- Navrhnutie loga zariadenia.
Ciele kvality zariadenia podporovaného bývania
- Umožnenie prijímateľom vykonávať samostatnejšie sebaobslužné úkony a úkony starostlivosti o svoju domácnosť, ich zacvičenie.
- Sebarealizácia prijímateľov pri dopestovaní bio produktov a ich následnej úprave spracovaním, konzervovaním, uskladnením.
Ciele kvality služby včasnej intervencie
- Vypracovanie dokumentu postupu procesu služby včasnej intervencie.
- Zvyšovať informovanosť a povedomie o službe včasnej intervencie.
- Zabezpečenie zapožičania pomôcok vhodných na celkovú stimuláciu detí so zdravotným postihnutím.
- Poskytnúť rodinám kontakty na špecialistov, ktorí im budú nápomocní v smerovaní ďalšieho vývinu ich dieťaťa.
Dátum vyhlásenia: 07.01.2020
Evidencia žiadostí o zabezpečenie poskytovania sociálnych služieb
Druh sociálnej služby | Špecializované zariadenie | ||||
Forma sociálnej služby: | pobytová celoročná | ||||
Poradové číslo | Číslo rozhodnutia žiadateľa | Vydané dňa | Dátum podania žiadosti | Kraj trvalého pobytu pobytu | Stupeň odkázanosti |
1. | CS 7549/2019 | 25.07.2019 | 07.10.2020 | nitriansky | VI. |
2. | CS 10360/2020 | 07.12.2020 | 14.12.2020 | nitriansky | VI. |
3. | |||||
4. | |||||
5. | |||||
6. | |||||
7. |
Druh sociálnej služby | Špecializované zariadenie | ||||
Forma sociálnej služby: | pobytová týždenná | ||||
Poradové číslo | Číslo rozhodnutia žiadateľa | Vydané dňa | Dátum podania žiadosti | Kraj trvalého pobytu pobytu | Stupeň odkázanosti |
1. | |||||
2. | |||||
3. | |||||
4. | |||||
5. | |||||
6. | |||||
7. |
Druh sociálnej služby | Domov sociálnych služieb | ||||
Forma sociálnej služby: | pobytová celoročná | ||||
Poradové číslo | Číslo rozhodnutia žiadateľa | Vydané dňa | Dátum podania žiadosti | Kraj trvalého pobytu pobytu | Stupeň odkázanosti |
1. | CS 6395/2018 | 10.09.2018 | 10.12.2018 | nitriansky | VI. |
2. | CS 9217/2020 | 30.09.2020 | 15.10.2020 | nitriansky | VI. |
3. | 05538/2020/PC-3 | 30.03.2020 | 21.06.2021 | bratislavský | VI. |
4. | |||||
5. | |||||
6. | |||||
7. |
Druh sociálnej služby | Domov sociálnych služieb | ||||
Forma sociálnej služby: | pobytová týždenná | ||||
Poradové číslo | Číslo rozhodnutia žiadateľa | Vydané dňa | Dátum podania žiadosti | Kraj trvalého pobytu pobytu | Stupeň odkázanosti |
1. | CS 4889/2010 | 19.7.2010 | 5.12.2018 | nitriansky | VI. |
2. | |||||
3. | |||||
4. | |||||
5. | |||||
6. | |||||
7. |
Druh sociálnej služby | Zariadenie podporovaného bývania | ||||
Forma sociálnej služby: | pobytová celoročná | ||||
Poradové číslo | Číslo rozhodnutia žiadateľa | Vydané dňa | Dátum podania žiadosti | Kraj trvalého pobytu pobytu | Stupeň odkázanosti |
1. | CS 4399/2018 | 12.2.2019 | 29.5.2018 | nitriansky | VI. |
2. | CS 7264/2013 | 30.12.2013 | 11.6.2018 | nitriansky | VI. |
3. | CS 5561/2019 | 26.3.2019 | 7.6.2019 | nitriansky | II. |
4. | CS 8475/2019 | 16.9.2019 | 17.2.2020 | nitriansky | VI. |
5. | 05539/2020/PC-3 | 30.03.2020 | 21.06.2021 | bratislavský | VI. |
6. | |||||
7. |
Druh sociálnej služby | Služba včasnej intervencie | ||
Forma sociálnej služby: | ambulantná a terénna forma sociálnej služby | ||
Poradové číslo | Dátum podania žiadosti | Kraj trvalého pobytu pobytu | Stupeň odkázanosti |
1. | |||
2. | |||
3. | |||
4. | |||
5. | |||
6. | |||
7. |